Po raz dwudziesty pierwszy ogłoszono konkurs o Polsko-Niemiecką Nagrodę Dziennikarską.Konkurs kierowany jest do mediów z obu krajów. Organizatorzy czekają przede wszystkim na prace dziennikarskie, które poszerzają wiedzę o kraju sąsiada i przyczyniają się do lepszego wzajemnego zrozumienia się przez Polaków i Niemców. Zwycięzcy zostaną wyłonieni podczas Polsko-Niemieckich Dni Mediów, odbywających się w dniach 6-7 czerwca 2018 roku w Meklemburgii-Pomorzu Przednim.
Polsko-Niemiecka Nagroda Dziennikarska po raz pierwszy przyznana będzie w pięciu kategoriach: Prasa, Radio, Telewizja oraz Multimedia / Online (nowa kategoria obowiązująca od 2018 roku) oraz „Dziennikarstwo na Pograniczu”, która zostanie ufundowana przez Meklemburgię-Pomorze Przednie. Wysokość każdej z nagród wynosi 5000 euro. Fundatorami Nagrody są Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej, Fundacja Roberta Boscha, Fundacja ZEIT Ebelin und Gerd Bucerius oraz sześć regionów partnerskich: trzy województwa – zachodniopomorskie, lubuskie i dolnośląskie – i trzy kraje związkowe – Brandenburgia, Meklemburgia-Pomorze Przednie i Wolne Państwo Saksonia.
Warunki uczestnictwa
O nagrodę mogą ubiegać się polsko- i niemieckojęzyczni dziennikarze oraz rozgłośnie i redakcje. Prace, które po raz pierwszy ukazały się drukiem, zostały wyemitowane bądź udostępnione w internecie w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2017 roku.
W roku 2018 po raz pierwszy przyznana zostanie Nagroda Dziennikarska w kategorii Multimedia / Online. Polsko-Niemiecka Nagroda Dziennikarska w kategorii Online to wyróżnienie dla prac dziennikarskich, które powstały przy istotnym wykorzystaniu możliwości, jakie współczesnym mediom daje internet, technologie cyfrowe oraz środowisko różnorodnych aplikacji. Warsztat dziennikarski, dobrze opowiedziana historia i innowacyjne opracowanie pod względem technologicznym mają w przypadku prac zgłoszonych w tej kategorii równe znaczenie. Szczególnym zainteresowaniem jury cieszą się następujące formaty: a) dogłębne analizy, b) interaktywne reportaże, c) formaty multimedialnego storytellingu (projektów dziennikarskich wykorzystujących tekst, grafikę oraz wideo), d) wizualizacje danych opartych na big data, e) projekty medialne w sposób innowacyjny angażujące liczne audytorium odbiorców (np. z wykorzystaniem social media).
Termin składania prac w konkursie mija 10 stycznia 2018 roku.
Zgłoszenia poprzez internetowy system rejestracji: www.dpjp.de/pl
Warunki uczestnictwa: http://bit.ly/2hNjhI6
Dodatkowe informacje
Kategorie
- Badania naukowe (24)
- Byli stypendyści (10)
- oferta pracy (1)
- Ogłoszenia o naborze (26)
- Ogólne (93)
- Stypendia (19)
- Targi (13)
- Wydarzenia (39)
Słowa kluczowe
- Alumniportal Deutschland (3)
- ankieta (1)
- Badania naukowe (19)
- Badania naukowe;ogłoszenia o naborze (11)
- Byli Stypendyści (6)
- doktorat (4)
- dysertacja (1)
- Europa (1)
- film (1)
- fundacja (1)
- Instytut Goethego (1)
- język niemiecki (3)
- język obcy (2)
- kariera (2)
- konferencja (6)
- Konkurs (14)
- Konkursy (10)
- Lektor (1)
- Lektorzy (2)
- Nabór (19)
- nauka (5)
- nauka języka (1)
- Niemcy (8)
- oferta pracy (1)
- oferta stypendialna (7)
- oferty pracy (2)
- Ogłoszenia (10)
- Ogłoszenia o naborze (21)
- Online (1)
- podcast (2)
- Polsko-Niemieckie Spotkania Naukowe (5)
- praca (1)
- Praktyki (1)
- program (1)
- Projekt (3)
- Research in Germany (10)
- RISE (1)
- Seminarium (6)
- Spotkania (12)
- Spotkanie (11)
- Studia (3)
- Studia w Niemczech (6)
- Studia za granicą (4)
- Study in Germany (3)
- Stypednia (5)
- Stypendia (11)
- Stypendium (9)
- Stypendyści (4)
- szkolenia (2)
- Targi (11)
- targi pracy (1)
- targi studenckie (8)
- Unia Europejska (2)
- Uniwersytety Europejskie (1)
- Wakacje (1)
- webinaria (8)
- Webinarium (1)
- wpółpraca akademicka (1)
- współpraca akademicka (1)
- współpraca kademicka (1)
- współpraca międzynarodowa (1)
- Wydarzenia (19)
- Wydarzenie (25)
- Wykład (6)
- wymiana naukowa (1)